PORADNIA PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Poradnia Psychologiczna dla Dzieci i Młodzieży oferuje wsparcie w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży, takich jak ADHD, zaburzenia lękowe, depresja, zaburzenia ze spektrum autyzmu czy trudności emocjonalne i behawioralne. Nasz zespół doświadczonych specjalistów zapewnia indywidualne podejście, tworząc bezpieczną i wspierającą przestrzeń dla młodych pacjentów. Wspólnie z rodziną pomagamy dzieciom i młodzieży radzić sobie z wyzwaniami, wspierając ich rozwój i zdrowie psychiczne.

mgr Piotr Głowacki

Psycholog specjalizujący się w pracy z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Pomaga w poszukiwaniu sensu, przezwyciężaniu lęków i wyrażaniu emocji, a także w rozwiązywaniu trudności w relacjach społecznych.

Jego podejście jest zakorzenione w wartościach humanistycznych i egzystencjalnych. Gwarantuje bezwarunkową akceptację, autentyczność oraz pełną próbę zrozumienia. Wierzy, że człowiek jest w ciągłym procesie stawania się, a to w naturalnej konsekwencji oznacza, że momenty wzlotów przemieszane są ze spadkami.

Obecnie poszerza i rozwija swoje umiejętności w szkole psychoterapii Gestalt.

Obszary pomocy:

  • Zaburzenia emocjonalne,
  • Zaburzenia lękowe,
  • Depresja,
  • Zaburzenia nastroju,
  • Stres,
  • Kryzys emocjonalny,
  • Lęki,
  • Zaburzenia psychosomatyczne,
  • Nerwica.

 

Piotr Głowacki – ZnanyLekarz.pl

Umów się na wizytę

mgr Urszula Lewoc

Psycholożka z doświadczeniem w pracy z osobami z niepełnosprawnościami i ich bliskimi w warsztacie terapii zajęciowej oraz stowarzyszeniu zajmującym się wspieraniem bliskich osób z niepełnosprawnościami. Zna bariery, które napotykają osoby z niepełnosprawnościami, i ich konsekwencje. Zmęczenie, ciągły stres, lęk o przyszłość, wypalenie – to tylko kilka z nich.

Chciałaby wspierać osoby z niepełnosprawnościami i ich bliskich w radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Prowadzi również indywidualną terapię psychologiczną dla dzieci oraz konsultacje psychologiczne dla rodziców.

Jest facylitatorką metody „Ważne nawyki w sytuacjach stresu” opracowanej przez WHO, regularnie bierze udział w licznych szkoleniach z zakresu psychologii klinicznej, interwencji kryzysowej, psychoedukacji i różnych narzędzi i metod terapeutycznych. W niedługim czasie planuje podjąć kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej – interesuje się trzecią falą CBT, w tym terapią akceptacji i zaangażowania.

W swojej pracy kieruje się otwartością oraz empatycznym i pozytywnym spojrzeniem na człowieka, wskazując na jego zasoby. Wierzy, że z odpowiednim wsparciem ludzie są w stanie poradzić sobie sami z różnymi trudnościami, czasami po prostu potrzebują pomocnej dłoni.

 

  • indywidualne wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich bliskich,
  • wsparcie w nazywaniu i regulacji emocji,
  • wsparcie w wykorzystywaniu wewnętrznych zasobów do radzenia sobie z trudnościami w życiu codziennym,
  • wsparcie w odbudowywaniu samooceny i poczucia sprawczości, grupowe treningi umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną,
  • grupowe treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

mgr Magdalena Snoch

Psycholożka i logopedka specjalizująca się w pracy z dziećmi i ich rodzinami. Bierze udział w procesie diagnozy zaburzeń ze Spektrum Autyzmu i ADHD, a następnie pomaga w poszukiwaniu odpowiednich metod wsparcia dla funkcjonowania dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodymi dorosłymi z Zespołem Downa. Prowadzi zajęcia TUS dla dzieci, kształci rodziców w zakresie rozwijania kompetencji rodzicielskich.

Za najważniejszy cel swojej pracy wybiera wsparcie rozwoju małych pacjentów na drodze do samodzielności, radości i pewności siebie. Chce edukować rodziców na temat objawów dziecięcych trudności, ale również pomagać w budowaniu świadomego rodzicielstwa, opartego o umiejętność wyznaczania bezpiecznych granic.

Dla dzieci:
  • diagnoza i terapia trudności związanych z autyzmem, ADHD, Zespołem Downa;
  • zajęcia psychologiczne dotyczące odczytywania i regulowania emocji;
  • Trening Umiejętności Społecznych i edukacja o technikach zastępowania agresji.

 

Dla rodziców:

  • konsultacje przy diagnozie zaburzeń ze Spektrum Autyzmu i ADHD;
  • konsultacje dotyczące wsparcia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, nieśmiałych lub przejawiających zachowania agresywne;
  • poradnictwo jak uczyć samodzielności i rozmawiać o seksualności.

 

Prowadzi również terapię logopedyczną dla pacjentów dorosłych i dzieci. Łączy wykształcenie logopedyczne i wiedzę psychologiczną podczas pracy nad trudnościami związanymi z:

 

  • wadami wymowy,
  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • autyzmem,
  • afazją,
  • jąkaniem,
  • niedosłuchem,
  • dysleksją.

 

Szczególnie ceni sobie dobre porozumienie we współpracy z rodzicami małego pacjenta, upatrując w tym drogi do sukcesu w rozwoju mowy. Doświadczona w pracy z dziećmi i dorosłymi osobami z niepełnosprawnością intelektualną i deficytami uwagi. Otwarta na potrzeby dorosłych pacjentów logopedycznych, szczególnie wspiera ich motywację do zmian.

mgr Martyna Krosta

mgr Agnieszka Baran

Ukończyła jednolite studia magisterskie z zakresu psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od ukończenia studiów pracuje jako psycholog dziecięcy. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi oraz ich rodzinami. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci w spektrum autyzmu, poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz fundacji, zajmując się diagnozą, terapią oraz udzielaniem konsultacji psychologicznych. Ukończyła liczne szkolenia dotyczące diagnozy oraz terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi, m.in: uprawnienia do stosowania narzędzi ADOS-2 i Stanford-Binet 5, Leiter-3, Podstawowe zagadnienia terapii dzieci z autyzmem, Zabawa w terapii dziecka z autyzmem, Trening Umiejętności Społecznych, PECS 1, Przedszkolak z trudnościami emocjonalnymi  i inne.

Konsultuje dzieci w procesie diagnozy w kierunku zaburzeń neurorozwojowych – ASD oraz ADHD.